ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing

Ο σωστός ηγέτης ξέρει να ζητάει συγγνώμη

Insurancedaily Editorial Team by Insurancedaily Editorial Team
12/11/2015 - Updated on 17/11/2015
in asfalistikomarketing, Harvard Business Review, Ηγεσία
A A
Ο σωστός ηγέτης ξέρει να ζητάει συγγνώμη
Share on Facebook

leadership4Το 2014, ο Bono ζήτησε συγγνώμη γιατί διέθεσε δωρεάν το άλμπουμ των U2 “Songs of Innocence” σε χρήστες του iTunes που δεν το ζήτησαν. Δύο χρόνια πριν, ο Tim Cook ζήτησε συγγνώμη γιατί επέβαλε τους χάρτες της Apple στους χρήστες των iPhone, για τους οποίους υπήρξαν πολλά παράπονα ότι δεν ήταν το ίδιο λειτουργικοί με αυτούς της Google.

Οι «απολογίες» αποτελούν συχνό φαινόμενο στη δημόσια και ιδιωτική ζωή. Δεν συμφωνούν όμως όλοι. Ο σπουδαίος Αμερικανός ηθοποιός John Wayne έλεγε ότι δεν θα έπρεπε ποτέ να ζητάμε συγγνώμη για να μη θεωρηθούμε αδύναμοι. Οι δικηγόροι συχνά συμβουλεύουν τους πελάτες τους να μη ζητούν συγγνώμη, γιατί θα μπορούσε να θεωρηθεί ως κίνηση αποδοχής της ενοχής. Ως ηγέτες σε μία επιχείρηση, πρέπει να ξέρουμε πώς και πότε να ζητήσουμε συγγνώμη, έτσι ώστε να μπορούμε να ηγηθούμε αποτελεσματικά. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν όλο και περισσότερες έρευνες που μας δείχνουν πότε είναι καλό να ζητάμε συγγνώμη. Και μοντέλα που μας βοηθούν να ζητήσουμε συγγνώμη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για να έχουν οι ενέργειές μας το επιθυμητό αποτέλεσμα και όχι να κάνουν τα πράγματα χειρότερα.

Διαβάστε Επίσης

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

May 10, 2025
Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

May 9, 2025

Στον κόσμο αρέσουν όσοι ζητούν συγγνώμη

Η Alison Wood Brooks του Harvard Business School βρήκε ότι οι πολλές συγγνώμες συμβάλλουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ ξένων. Στο πλαίσιο πειράματος, ένας άνδρας πλησίασε 65 ξένους και τους ζήτησε να δανειστεί το τηλέφωνό τους. Στις μισές φορές ξεκίνησε με μία συγγνώμη για τον καιρό, τύπου «συγγνώμη που βρέχει». Το 47% όσων άκουσαν πρώτα τη λέξη «συγγνώμη» δάνεισαν το κινητό, έναντι 9% όσων δεν την άκουσαν.

Ο Dan Ariely, συγγραφέας του βιβλίου «The Upside of Irrationality», βρήκε ότι οι συγγνώμες κάνουν τους ανθρώπους πιο δύσκολο να σε εξαπατήσουν για λεφτά. Στο πείραμα του Dan, προσέφερε στον κόσμο 5 δολάρια για να τον βοηθήσουν σε μια δουλειά και μετά τους πλήρωσε παραπάνω, φαινομενικά κατά λάθος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο πειραματιστής απαντούσε στο τηλέφωνο ενώ εξηγούσε τι έπρεπε να κάνουν και τους άφηνε να περιμένουν.

Όσοι χρειάστηκε να περιμένουν για όσο ο πειραματιστής μιλούσε στο τηλέφωνο κρατούσαν πιο εύκολα τα παραπάνω χρήματα. Όμως αν έλεγε συγγνώμη για την καθυστέρηση, τότε ακόμη και αυτοί που περίμεναν επέστρεφαν τα έξτρα λεφτά.

Σε εργασία του 2012 με τίτλο «Does Sorry Work», οι Benjamin Ho και Elaine Liu μελέτησαν τις συνέπειες των «νόμων της απολογίας». Οι εν λόγω νόμοι, οι οποίοι ψηφίστηκαν για πρώτη φορά στη Μασαχουσέτη το 1986, ενθαρρύνουν τους γιατρούς να απολογούνται καθιστώντας μη αποδεκτή τη συγγνώμη ενός γιατρού ως αποδεικτικού στοιχείου σε υποθέσεις αγωγών κατά ιατρικής αμέλειας. Αφού μελέτησαν 36 πολιτείες, οι Ho και Liu βρήκαν ότι οι εν λόγω νόμοι είχαν ως αποτέλεσμα οι πιο βαριές υποθέσεις να διευθετούνται 20% ταχύτερα και οι πληρωμές απαιτήσεων να υποχωρούν κατά 55.000-73.000 δολάρια, με μείωση δηλαδή 14%-17%.

Η συγγνώμη μάς κάνει να νιώθουμε καλύτερα

Ένα στοιχείο που αποδεικνύει γιατί έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα όταν ζητάμε συγγνώμη, είναι ότι οι συγγνώμες κάνουν τους ανθρώπους να νιώσουν καλύτερα. Σε μελέτη που διενήργησε το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης το 2010 και δημοσιεύθηκε στο «Journal of Behavioral Medicine», διαπιστώθηκε ότι το να δεχτείς μία συγγνώμη έχει οφέλη για την υγεία.

Στη μελέτη, τα άτομα που έλαβαν μέρος παρενοχλήθηκαν λεκτικά την ώρα που έλυναν μαθηματικές ασκήσεις. Όσο παρενοχλούνταν, οι παλμοί τους και η πίεσή τους αυξάνονταν. Ωστόσο, μετά από τη λεκτική παρενόχληση, σε όσους έγιναν αποδέκτες συγγνώμης τα επίπεδα άγχους μειώθηκαν ταχύτερα από αυτούς που δεν έγιναν και ειδικότερα τις γυναίκες.

Οι καλοί ηγέτες απολογούνται για τα λάθη τους

Η κοινή άποψη ότι η συγγνώμη σημαίνει αδυναμία αντικρούεται από τα αποτελέσματα των ερευνών, τα οποία υποδεικνύουν ότι η συγγνώμη ίσως αποτελεί προϋπόθεση για ηγεσία υψηλής ποιότητας. Η «Apologies and Transformational Leadership» είναι μία τέτοια μελέτη που δημοσιεύθηκε από ομάδα του Queens University του Καναδά στο Journal of Business Ethics.

Η ομάδα μελέτησε τις συνέπειες όταν οι διαιτητές ζητούν συγγνώμη από τους προπονητές σε ερασιτεχνικό παιχνίδι χόκεϊ. Αυτό που βρήκαν οι ερευνητές είναι ότι οι άνδρες προπονητές αξιολόγησαν τους διαιτητές που ζήτησαν συγγνώμη πολύ υψηλότερα σε θέματα ηγεσίας από αυτούς που δεν ζήτησαν.

Πώς να ζητήσεις συγγνώμη αποτελεσματικά

Η Heidi Grant Halvorson, βοηθός διευθυντή του Motivational Science Center του Columbia University και συγγραφέας του «Succeed: How We Can Reach Our Goals», εντόπισε το πώς μπορούμε να ζητήσουμε συγγνώμη με αποτελεσματικό τρόπο. Βρήκε ότι η αποτελεσματική συγγνώμη διαφέρει ανάλογα με το κοινό:

Ζητάς συγγνώμη από ξένους

Όταν ήμουν διακοπές στο Asheville, της Βόρειας Καρολίνα, ένα αυτοκίνητο με τράκαρε από πίσω. Ο οδηγός ζήτησε συγγνώμη αλλά ήθελα τα λεφτά για να πληρώσω τη ζημιά. Αυτό που περιμένουν οι ξένοι είναι «αποζημίωση». Το να βρεις την ισορροπία ίσως απαιτεί μετρητά, μια υπόσχεση, χρόνο ή κάποια άλλη μορφή αμοιβής. Όταν ξέρεις ότι πρέπει να πληρώσεις, θυμήσου ότι ενδεχομένως θα πληρώσεις λιγότερα όταν ζητάς συγγνώμη με ειλικρίνεια.

Ζητάς συγγνώμη από φίλους

Οι άνθρωποι με τους οποίους διατηρούμε συνεχή επαφή –φίλοι, οικογένεια, σύζυγοι και συνάδελφοι– συνήθως ενδιαφέρονται περισσότερο για μία ειλικρινή έκφραση κατανόησης από το να λάβουν κάποιας μορφής ανταπόδοση. Η κατανόηση συνεπάγεται ότι βάζουμε τους εαυτούς μας στη θέση του άλλου και καταλαβαίνουμε την επίδραση των πράξεών μας πάνω τους.

Ακούγοντας τους άλλους μπορούμε να καταλάβουμε τι έχει αξία γι’ αυτούς. Αν δεν ακούσουμε και αντιθέτως εστιάσουμε στο να εξηγηθούμε ή να δικαιολογηθούμε, ρισκάρουμε να απολογηθούμε με κακό τρόπο. Για να απολογηθούμε με καλό τρόπο πρέπει να ακούμε τους άλλους, να καταλάβουμε πώς τους έχουμε κάνει να νιώσουν και να πούμε «συγγνώμη».

Ζητάς συγγνώμη από την ομάδα

Η συγγνώμη προς τις ομάδες μας, το κοινό μας, τους πελάτες κ.ά., με τους οποίους έχουμε κοινά ενδιαφέροντα, απαιτεί κάτι εντελώς διαφορετικό. Η ομάδα θέλει να ακούσει ότι ξεκάθαρα αναγνωρίζουμε πως παραβιάσαμε τους κανόνες της και ότι δεν θα το ξανακάνουμε.

Όταν δημόσια πρόσωπα δεν απολογούνται «σωστά» τους ασκείται κριτική από τα μίντια. Για να αποφύγετε κάτι τέτοιο, αναλάβετε τις ευθύνες σας χωρίς αμφιβολία, υποσχεθείτε ότι δεν θα ξαναγίνει και πείτε «συγγνώμη».

new-cover-insurancegif

Related Posts

Ταχύτητα, τεχνολογία και ανάπτυξη, οι προτεραιότητες της Groupama
asfalistikomarketing

Ταχύτητα, τεχνολογία & ανάπτυξη οι προτεραιότητες της Groupama

by Νίκος Μωράκης
Apr 9, 2025
C.A.R.: Μεγάλη η συχνότητα σε αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές
asfalistikomarketing

C.A.R.: Μεγάλη η συχνότητα σε αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές

by Insurancedaily editorial team
Apr 7, 2025
Γ. Τζέης: Οι εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες δοκιμάζουν τις αντοχές των αγορών
asfalistikomarketing

Γ. Τζέης: Οι εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες δοκιμάζουν τις αντοχές των αγορών

by Νίκος Μωράκης
Feb 25, 2025
14 στελέχη μιλούν για τις προοπτικές ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς
asfalistikomarketing

14 στελέχη μιλούν για τις προοπτικές ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς

by Βίκυ Γερασίμου
Feb 21, 2025
Οι προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου τα επόμενα χρόνια
asfalistikomarketing

Οι προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου τα επόμενα χρόνια

by Insurancedaily editorial team
Feb 17, 2025
12 κορυφαία στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς μιλούν για το τι αναμένουν το 2021
asfalistikomarketing

Ν. Ζάχος: Χρονιά μεταρρυθμίσεων το 2024

by Insurancedaily editorial team
Feb 17, 2025
Γ. Καντώρος: Η τεχνολογία εξελίσσει τον ρόλο των φυσικών δικτύων
asfalistikomarketing

Γ. Καντώρος: Η τεχνολογία εξελίσσει τον ρόλο των φυσικών δικτύων

by Νίκος Μωράκης
Feb 12, 2025
Ι. Βοτσαρίδης: H υποχρεωτικότητα από μόνη της δεν αρκεί
asfalistikomarketing

Ι. Βοτσαρίδης: H υποχρεωτικότητα από μόνη της δεν αρκεί

by Insurancedaily editorial team
Feb 12, 2025
Το μέλλον της ασφάλισης το 2025: Οι τάσεις και η ελληνική προοπτική
asfalistikomarketing

Το μέλλον της ασφάλισης το 2025: Οι τάσεις και η ελληνική προοπτική

by Insurancedaily editorial team
Feb 11, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
gif-businessmotion300x2502911-2gif
banner-250-300-2024png
ocin25rb300x250gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ